Başlangıç > Bilgisayar, Yazılım, İpuçları > Aksanlı Harfler Çeşitli Karakterler ve Sembolleri Oluşturmak

Aksanlı Harfler Çeşitli Karakterler ve Sembolleri Oluşturmak

Yabancı dillerde veya herhangi bir şekilde bir yerde karşılaşabileceğimiz aksanlı harfler, uluslararası karakterler ve semboller başımıza dert olmuştur. En bilinen yöntem Windows’a ait Karakter Eşlem veya internetten bu harfleri arayıp bulmak. Ancak ben Firefox kullanıcılarının yararlanabileceği en basit yöntemi sunmak istiyorum.

Bu olayı bir eklenti ile yapacağız: AbcTajpu.

Eklenti Kurulum Sayfası

Eklenti Kurulum Sayfası

Firefox’a entegre edeceğimiz bu eklenti sağ-tık menüsüne yerleşiyor ve bize istediğimiz dile ait karakteri sekmelerden seçip yazımıza eklememize yarıyor. Eklentide birçok dil var bu yüzden eklenti ayarlarından yapabileceğiniz ufak bir işlem ile istediğiniz dili direkt yeni bir seçenek olarak sağ-tık menüsüne getirebiliyorsunuz.

Eklenti kullanıma ait birkaç resim size yardımcı olacaktır. Kolay gelsin. 🙂

Eklenti Ayarlar Penceresi

Eklenti Ayarlar Penceresi

Eklenti Kullanımı 1

Eklenti Kullanımı 1

Eklenti Kullanım 2

Eklenti Kullanım 2

Eklenti kurulum sayfası için tıklayın.
Önemli Not: Mozilla Firefox 3.5 veya 3.6 ile çalışır. Eğer yoksa buradan indirip kurabilir/güncelleyebilirsiniz.

  1. 2 Temmuz, 2010, 23:50

    Teşekkurler paylasım ıcın.

  2. 13 Aralık, 2010, 23:29

    harika görünüyor deneyelim

  3. 25 Ocak, 2011, 22:10

    harika bir paylaşım teşekkürler

  4. 20 Temmuz, 2011, 11:10

    paylaşım için teşşekürler

  5. ceyda
    12 Ağustos, 2011, 12:46

    arkadaslar ben bir msn açmak istiyorum e-postamı yazınca aksanlı harf diyor. Aksanlı harf nedir öğrenmek istiyorum.Eğer yardımcı olursanız teşekkür ederim

  6. 16 Kasım, 2011, 23:59

    Ya benim merak ettigim bisey var.Ben bir cinliyi qwerty klavyede chat yaparken gordum onlar nasil yazisiyorlar bilen varmi?50bin harf varmis galiba alfabelerinde.

  7. probablynogod
    4 Ocak, 2012, 23:37

    Aksanlısın Güngör başgan! 😀

  8. 28 Haziran, 2012, 22:13

    expoler ve crome da çalışanı varmı bunun

  9. 7 Ekim, 2012, 18:32

    ceyda sana katılıyorum

  10. 4 Mart, 2014, 10:25

    50 bin değil 60 bin olması lazım

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

